I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, 27 October 2011

KAK YONG,,!!

perhh,,,, glerglergler arh,,, ta sngke ta sngke nme manja aq trknal,, bngge la soit,, hahahana dgr STORY aq ta?? gini cter nye,, aq da 2taun gne nme KAK YONG nie,, ue sume dri mulut ibu aq,dy la yg bgi aq nme ue,, n dgn ta snje lak, taun nie mmg aq di tkdir an dgn pglan aq smpai bler2 ,, COZ ,,
eh, na thu ke,,? hahaha, ok, coz aq akan dpat adq nty ,, YAHOO!!!  ,,dont wory la syunk , nty aq bwak adq aq jmpe korang k,, kak yong ue mksd nye kak long,  n ad ag 1 mksdnye.
nme aq an nurul, so ibu aq mlenye pnggl aq ayong, n mmndang an taun ni aq na dpt adq, so ibu aq tmbah an
kak at dpn ayong, n snng na adq pnggl aq, kak yong je la,, p mmg ta myngke la kak yong ue kuar
at filem bni2 ku gensters, perh sial la,, tekjut beruk aq,, huhuh, p ta pe la aq ta la bngge sgt bb sume org mcty
cam aq gak, ad mmg nme kak yong,, anyw, hope la nme kak yong ue ta mmbruk an nme ue, huh, okla fwen,
na rest jap, capek rsenye taip ni, heheh, bye sygsyg sume,,

Thursday, 18 August 2011

peristiwa yg aq ta le upe an laa..

law na ikot an cter aq laa,.
aq ta le bla la sial..
sbelom aq g kola aq rse aq da silent fon,
p ,,
asl ta a??  pelik....

yg pling aq ta le upe an ue yela mse at dlam klas..
p sbelom ue kteworg lom blik ag..
mse ue aq ,yaya,aida n pika bwu blek ,
pz tlunk ustazah syelida ,
trus g jmpe teacher tana,,
ngok drama yg dy ngah ltihan,,
klakar la gak drama ue...
le pcah prut aq ngok nyer..
hhahah,,

pz setel lathn drama , 
kteworg trokse gak blik klaz..
p teacher tana ktew la kteworg kne tnye g ne..
teacher tana bekup kteworg..
coz teacher thu yg kteworg sbnrnyer na pnteng klaz..
heehehehhe..

pz msok jep klas,,
mke kteworg wat slambe jep.
mmpoz la ckgu na ckp pe pun..
jnji ta kuang ajo suda..

yg bole wat sleck yep ue 
bole lak fon aq bnyi..
cam sial laa...
aq pnye la glabo amek fon aq at kocek aq
trus bkak zip beg fon..
perh pnye la baran ble aq ngok at skrin ad nme 'Father'
bpak aq yg kol aq..
perh gler a..

p aq syukurlaa yg fon aq slamat...
coz suasane at lam klaz bcing..
so xdgr snad a bnyi fon dringg..
kecut kecut perut aq d wat nyer fon aq ni..
tangn aq mnggil, nfas aq ta teratur..
aq rse cm na mty la siot rse nyer..
law la ckgu PD aq dgr bnyi fon aq ue..
urm alamatnyer msak la aq nty nn fmily aq..
p lege aq da kmbali cm biase..

coz xde cpe pun yg dgr upe nyer..
juz mem aq yg dok2 at ctu jep..
dyeowg pun tekjut gak..
urm..
sabo jelaa,,

syukur la coz fon aq ad ag,,
law ta maty aq..
urm..

ain ain,, pe la ko ni,,
ske snad wat kje gler an..
urm...
ta tw na ckp pe da ni..

Wednesday, 10 August 2011

tentang facebook

Ada kisah yang ingin ku kongsi,
Kisah mengenai dunia teknologi,
Bagi yang tidak tahu apa itu FB,
Mohon Google search dengan sendiri.

Kawan-kawanku ramai yang ada FB,
Ku kenali di sekolah rendah hinggalah Universiti,
Mudah bagi kami untuk berkomunikasi,
Semuanya terletak dihujung jari.

Pelbagai usia pengguna FB,
Tak kira tua, dewasa dan remaja muda mudi,
Bila ditanya tujuan buat FB,
Jawabnya banyak ilmu hendak dikongsi.

Bagusnya jika bijak menggunakan FB ,
Dapatlah saling berkongsi ilmi,
Namun yang hairannya lain yang jadi,
Ilmu tidak dikongsi, dosa yang dicari.

Bukankah tujuan hidup duniawi,
Banyakkan ibadah untuk bekalan diri,
Tapi sayangnya manusia zaman kini,
Dosa yang sudah banyak ditambah lagi.

Salah guna FB memakan diri,
Maksiat berganda dimurkai Ilahi,
Antara punca pergaduhan suami isteri,
FB digunakan dengan tujuan tak bererti.

Zaman sekarang melalui FB,
Ramai yang berkenalan dengan kekasih hati,
Wajah-wajah yang menawan mencuri hati,
Entahkan sama di alam realiti?

Yang hangat bercinta buat ayat geli-geli,
I love you, I miss you di wallpost setiap hari,
Kata update status via Blackberry,
Takkan lah dah tak ada kredit nak SMS lagi?

Dinding pula penuh dengan luahan hati,
Mencarut di status tidak sedar diri,
Lebih malu sekiranya si gadis yang memaki,
Merendahkan martabat si empunya diri.

Gunalah FB untuk saling menasihati,
Kongsilah ilmu-ilmu yang diketahui,
Bukan sahaja anda berbakti,
Pahala yang dicari pasti menanti!

Selitkan ayat-ayat Quran dan hadis Nabi,
Jadikan status di wall FB,
Carilah kalam-kalam hikmah yang mendidik diri,
Moga dapat menjadi penghias diri.

Ataupun, uploadlah video dan CD,
Masukkan link tazkirah di dinding FB,
Mudah dikongsi, ilmu pun diperolehi,
Untuk dijadikan bekalan akhirawi.

Wahai muslim mukmin sejati,
Marilah bersama kita bersatu hati,
Ikutilah sunnah perjuangan nabi,
Dakwah diberi, nikmat dikecapi.

Sampai disini kisahku kali ini,
Moga sedikit sebanyak dapat mencuit hati,
Tidak rugi memanfaatkan teknologi,
Jauhkan diri daripada godaan duniawi.

Maaf andai ada yang terhiris hati,
Aku sekadar ingin menasihati,
Salam ukhwah ya akhi wa ukhti,
Hingga kita bertemu lagi.

Tuesday, 9 August 2011

SAYANG?????

Hari tu kita gaduh.
Saya main-main.
Awak ingat betul-betul
Tak tau nak buat macamana lagi
Lantak awak lah 

Semalam kita berselisih..
Saya buat dunno
Awak pandang saya
Saya buat dunno jugak
Degilnyer saya..

Saya nampak awak
Saya nak panggil
Tapi awak x toleh
Sebab saya panggil awak dalam hati
Bodohnya saya..

Awak tegur saya
Saya buat dunno
Tapi awak x tahu happynya saya
Saya dengar awak cerita
Awak kata dah jatuh cinta
Sedihnyer saya

Awak keluar tengok wayang
Saya pun
Awak keluar dengan dia
Saya tengok aje

Awak call saya
Mengacau betul.
Tengah tido lah
Saya layankan aje
Awak cakap awak dah putus
Saya senyum sampai ke telinga
Tapi awak tak nampak   

Saya cakap.. 
Kesiannya awak..
Hipokritnya saya 

Hari ni hari jadi saya
Tapi awak lupe
Saya sedih.
Tapi takpe.
awak bukannya sesiapa pun

Awak mintak maaf
Saya senyum aje
Saya kata tak kisah
Awak belanja tgk national treasure
Isk tak romantik nyer 
Tapi best per

Saya dapat bunga
Cantik betul, suker sgt
Tapi tak tahu sape pengirimnya
Awak nampak
Awak terus balik 
Aduh, awak cemburu ke?

Saya panggil awak
Tapi awak tak toleh
Saya Cuma nak bagitahu 
Awak.!!!!!LORI!!!!!!!!!

Saya kejar awak
Awak terus jalan
Saya tolak awak.
Awak jatuh. 

Saya  nak cakap.. 
Saya nampak lori
Betul-betul depan saya
Kalau la sempat
Saya nak bagitahu.
Awak..SAYA SAYANGKAN AWAK

Selamat tinggal awak............

Ingat  kat sume llki klu dah syg kat seseorg
tu cpat2 la ckp klu xnk kehilangan si dia.

Friday, 5 August 2011

ASSALAMUALaIKUM DAN SALAM RAMADHAN..JADIKAN CERITA INI SBGAI RENUNGAN SAJA...

Hari itu selepas seminggu beraya di kampung, saya pulang ke Kuala Lumpur. Memikirkan highway PLUS sibuk, saya menyusuri laluan lama. Pekan pertama yang saya lintas ialah Teluk Intan. Terasa mengantuk, saya singgah sebentar di sebuah restoran di pinggir pekan itu. Sebaik memesan makanan, seorang kanak-kanak lelaki berusia lebih kurang 12 tahun muncul dihadapan.

"Abang nak beli kuih?" katanya sambil tersenyum. Tangannya segera menyelak daun pisang yang menjadi penutup bakul kuih jajaanya.

“Tak apalah dik... Abang dah pesan makanan," jawap saya ringkas.

Dia berlalu. Sebaik pesanan tiba, saya terus menikmatinya. Lebih kurang 20 minit kemudian saya nampak kanak-kanak tadi menghampiri pelanggan lain, sepasang suami isteri agaknya. Mereka juga menolak, dia berlalu begitu saja.


"Abang dah makan, tak nak beli kuih saya?" katanya selamba semasa menghampiri meja saya.

"Abang baru lepas makan dik. Masih kenyang lagi ni," kata saya sambil menepuk-nepuk perut.

Dia beredar, tapi cuma setakat di kaki lima. Sampai di situ, di meletakkan bakulnya yang masih sarat. Setiap yang lalu ditanya, "Tak nak beli kuih saya bang, pak cik, kakak atau makcik?"

Molek budi bahasanya! Mamak restoran itu pun tidak menghalang dia keluar masuk ke premisnya bertemu pelanggan. Sambil memerhati, terselit rasa kagum dan kasihan di hati saya melihatkan betapa gigihnya dia berusaha. Tidak nampak langsung tanda-tanda putus asa dalam dirinya, sekalipun orang yang ditemuinya enggan membeli kuihnya.

Selepas membayar harga makanan dan minuman, saya terus beredar ke kereta. Kanak-kanak itu saya lihat berada agak jauh di deretan kedai yang sama. Saya buka pintu, membetulkan duduk dan menutup pintu. Belum sempat saya menghidupkan enjin, kanak-kanak tadi berdiri di tepi kereta. Dia menghadiahkan sebuah senyuman. Saya turunkan cermin, membalas senyumannya.

"Abang dah kenyang, tapi mungkin abang perlukan kuih saya untuk adik-adik abang, ibu atau ayah abang." katanya petah sekali sambil tersenyum. Sekali lagi dia mempamerkan kuih dalam bakul dengan menyelak daun pisang penutupnya.

Saya tenung wajahnya, bersih dan bersahaja. Terpantul perasaan kesian di hati. Lantas saya buka dompet, dan menghulurkan sekeping not merah RM10. Saya hulurkan padanya.

"Ambil ni dik! Abang sedekah. Tak payah abang beli kuih tu," Saya berkata ikhlas kerana perasaan kasihan meningkat mendadak. Kanak-kanak itu menerima wang tersebut, lantas mengucapkan terima kasih terus berjalan kembali ke kaki lima deretan kedai. Saya gembira dapat membantunya. Setelah enjin kereta saya hidupkan, saya mengundur. Alangkah terperanjatnya saya melihat kanak-kanak itu menghulurkan pula RM10 pemberian saya itu kepada seorang pengemis yang buta kedua-dua matanya.

Saya terkejut, lantas memberhentikan semula kereta, memanggil kanak-kanak itu.

"Kenapa bang nak beli kuih ke?" tanyanya.

"Kenapa adik berikan duit abang tadi pada pengemis tu? Duit tu abang bagi adik!" Kata saya tanpa menjawap pertanyaannya.

"Bang saya tak boleh ambil duit tu. Mak marah kalau dia dapat tahu saya mengemis. Kata mak kita mesti bekerja mencari nafkah kerana Allah berikan tulang empat kerat pada saya. Kalau dia tahu saya bawa duit sebanyak itu pulang, sedangkan jualan masih banyak, mak pasti marah. Kata mak, mengemis kerja orang yang tak berupaya, saya masih kuat bang!" katanya begitu lancar.

Saya sebak, sekaligus kagum dengan pegangan hidup kanak-kanak itu. Tanpa banyak soal saya terus bertanya berapa semua harga kuih dalam bakul itu.

"Abang nak beli semua ke?" Dia betanya dan saya cuma mengangguk. Lidah saya kelu nak berkata.

"RM25 saja bang."

Selepas dia memasukkan satu persatu kuihnya kedalam plastik, saya hulurkan RM25. Dia mengucapkan terima kasih dan terus berlalu.

Saya perhatikan dia sehingga hilang daripada pandangan. Dalam perjalanan ke Kuala Lumpur, baru saya terfikir untuk bertanya statusnya. Anak yatimkah? Siapakah wanita berhati mulia yang melahirknya? Terus terang saya katakan, saya beli kuihnya bukan lagi atas dasar kasihan, tetapi kerana rasa kagum dengan sikapnya yang dapat menjadikan kerjayanya satu penghormatan.

Sesungguhnya saya kagum dengan sikap kanak-kanak itu. Dia menyedarkan saya, siapa kita sebenarnya!

Saturday, 9 July 2011

ALHAMDULILAH...

AKHIRNYER TRCPAI GAK IMPIAN AQ TOK DPT ADQ AG.


ya allah, hambe brsyukur kpde mu 
krane mmbri zriat lgi pde ibu ku..

aq skrunk xan snyi lg..
aq akn dpt ADQ bwu..
glaran ANQ TUNGGAL akn ilang ta lme ag.
aq mmg da ame impi an adq..
ta sngke taun dpan akn dpt..
xsaba aq na menjln an tgas aq sbgai kaka.
aq na rse an cm ne kwn2 aq rse..
aq snggp tlunk ibu aq brsih an adq aq nty..

aq rse slme ibu aq dmam ue mcty ngah mbok.
p aq mmg xsngke la yg aq akn dpt adq..
alhamdlilah,,
rzeki allah bri..
xan na buang plak..

aq ari ue ad mmpi dkung bby laki,
2ary brtrut..
ibu aq lak mmpi bnjir n jmpe sltan johor brsme istri nyer..
ue mkne nyer mndpt rzeki..
insyaallah law ad rzeki adq aq nty aq ushe an,,

tdi tngah ary aq n ibubpe aq g klinik dhilon.
cek drah n kndngan ibu aq..
dktor ue ktew drah tnggi ibu aq xde pape..
n kndngn ibu aq ary isnn nty cecah 2blan..
alhmdullah..
blan 2 thun dpan bwu ibu aq brslin..
insyaallah aq ajk kwn2 aq lwat ibu aq nty..
aq doa an ibu aq n adq dlm kndngn ibu aq slamat..
dan sihat sjhtre..
aq na kmpul wit ckit2 ,
na tlunk kuarge aq..


ok la aq na rhat jp..
hehehehe..
smoge dpt adq yg chumel cnad2,,,,,
amiiiinnnnn!!!!!!!
cyunk adq....

Saturday, 2 July 2011

seronok!!!

seronok gler ari ni..

semalam aq tdo uma aina..
bb arini kteowg g kndarat at kulai.
p sbelum aq cter yg aq jd kndrat ue,
aq ad 1 cter tok kowang..
yg g tdo uma aina ad 6 owg.
aq,aina,yaya,kila,suana n syida.
 aq kekok gler pngl mak aina 'MAK'.
p lme2 da biase...
ok, smlm kteowg xdpt tdo bb ntah eak..
knpe???
aina tdo sbelah aq,
aq tdo sbelah yaya,
yaya tdo sbelah kila,
kila tdo sbelah syida,
N
syida tdo sbelah suana..
mak aina da tdo p kteowg lom tdo ag..
kteowg tdo at luar..
bez!!
kol 12 lbeh kila,syida n suana da tdo,
p aq,aina n yaya xtdo ag..
bb kteowg bual2..
gsip2 la kte an..
hehhehe...
p aq hran gler nn yaya,
dy xrti knyg ke a?
asyk mkn tgh mlm...
pz dy mkn ue dy bring blek at sbelah aq..
p xngantok ag..

kol 1 lbeh korang na thu pe yg kte owg dgr??
aq nn yaya dgr ad owg ngigau..
aq xsngke yg ngigau ue suana,,
yg pling klarkr ue suana ngigau pnggl nme dy sndri
smbil angkt tngn dua2 at atas..
'SUHANA!! SUHANA!!'
hahahaahha..
cm ue la dy jrit..
ble aq nn yaya tnye ko knpe troz dy tdo blek..
aq pe ag..
bedekah a ktwe nn yaya..
aina dgr p dy xpat ktwe skli bb ngah 'GAYUT'
hehhe..
kol 3lbeh yaya da tdo..
cme aq nn aina jep lom tdo p,
aq da ondeway na tdo..
huuhuuhu..
aq sngke aq lsak la tdo at sbelah yaya,,
upe2nye yaya yg lsak,,
urmmm,,,
abz dy blash aq ,,
aq sbo jep a..
p na wt cm ne..
trpkse a aq tdo gak pde kol 3.45pgi..
tgl aina jep yg lom tdo ag..

kol 6.30 aq da bgun p xle bkak mte lak..
p yg pling aq hran skli yaya pn 'NGIGAU' gak sbuh2 ue..
tbe2 dy ckp,
'CPE?'
kila jwb ,
'KO KNPE?'
mse ue mmg kila da bngun pn..
yaya jwb,
'XDE A SBELOM AQ TDO SYIDA AD CKP PE NTAH, CPE?'
kila ckp
'KO CKP NN CPE?'
yaya kte
'YELA SBELOM AQ TDO CYIDA AD CKP LA,,'
aq pn bngun kjut an yaya,
p upe nye dy da bkak mte da..
cm ne ue???
urm,, ue la ksah first time tdo at uma aina,,
cm2 hal trjdi..
lpaz kteowg andy,
da siap sarapn,
kteowg troz solek2 sbelom kai bju unifrom kndarat,
paz kai bju unifrom kndart kte plazing2 at luar..
amek gmbo la kte an..
sronk!!
lpaz jep plazing2,
kteowg troz grak g kulai pat kteowg jlnkn tgas sbagai kndart.
p yg mlng nye aq xthan dok dlm kete aina lme2.
bb ad ecorn,,
na mntah rse nye,,
p than jep..
hehehehehhee,,

pz jep smpai at dewan ue kteowg troz mamam..
sdap...
rgi kowang xpat rse..
uhuhuhuhu...
paz mamam pe ag wt a kje pe yg ptut an..
p aq yg xsngke skli cm ne aq le 'MABUK' dlm dwan,
mne ta nye hirup udre yg ad ecorn at dewan,,
mak aina nmpk troz kasi aq ubt n suh aq rhat jp..
lege ckit aq pat dduk,,
law ta dri kteowg dtg smpai blek aq rse xpat dduk aw..
penat pn ad..
pz ok jep aq troz wt kje aq,,
cian dyowg wt kje tnpa aq,,


kol 5 kteowg mkn..
pz mkn amek gmbo nn pngatin pz ue dgr kila n syida nyayi..
pz ue troz blek,,
dlm prjlnn aq n de gang tdo at dlm kete,,
lepak beb,,,,
ble da smpai uma aina ,
kteowg troz slin bju,,
rimas..
da tkar bju troz trbongkang at ktil..
msing2 lepak aw..

kol 7mlm tdi kteowg kmas2 brang n mak aina anto kteowg blek.
da anto2,
smpai pn uma aq,,
perhhh,
lege da smpai uma,
pnat snggh, p sronok pn ad..

arini aq xpat lpe an yg aq kne 'BLASAH' oleh yaya,,
xslese aq tdo..
urmmmm..
dy lenyek aq abz2...
cian aw aq...
hehhehheheh..

ok la smpai cni jep a,,
pnat aq taip ni,,hehhe
pnjang an cter aq ni..
p aq hrap kowang xbhusan la ye.
bye!!!
muahhhhhh...

Tuesday, 28 June 2011

, Awy pling mAlAng tok Aq . ,

, Awy nie aq knew bling TELUR nn najib . ,
ciot jEp dyE t0o . ,
abz bdn aq bau TELUR . ,
hhA . !! bsok t0l . ,

, Aq x puAs Aty nn AnAk AdAm uw . ,
Aq Akn blz dEndAm At AnAk AdAm uw . ,
wlopuns Awy jdy dyE bln puAse . ,
Ah !!! Aq xkrE . ,
bdo lAa qw . ,

hhA . !!!
tdy An syEd mEmbEr itEowg nngEz . ,
bb knEw pkul nn Apon . ,
comEll gilE mukEe dyE nngEz . ,
hhE . !!!
lEmbik lAa qw syEd . ,

, msEw blEk tdy . ,
Aq dAa wcEw tkot bb knEw bling TELUR . ,
gt An Aq dlu y knEw . ,
upE nyEp SOOD . ,
nngEz di uAd nyEp . ,
AnAk punyE kjE lAa ny . ,
cok pAndAy2 lAa qw Awb nn mAk bpk SOOD .,
pdAn mukEe qw nAjibbbbb . ,
SOOD nngEz dAa lAa BURUK . ,
mukEe dyE tAa bolEy blAa lAa . ,

cAmpAy d'cnyp jEp . ,
dddAaAaaA . ,